برای مهاجرت به یونان استارگیت را دنبال کنید

بهترین زمان سفر به یونان و جزایرش چه زمانی است؟

محتویات این نوشته:

یونان که در نقطۀ تلاقی اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد، بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به سواحل خود می‌کشاند. می‌توانید روزهای خود را با پیاده‌روی‌ در امتداد دریا بگذرانید یا از یک فنجان قهوه گرم یونانی لذت ببرید و نور خورشید را در افق تماشا کنید. اگر به دنبال ماجراجویی و بازدید از مکان‌های باستانی هستید نیز، یونان شما را ناامید نخواهد کرد. شهرهای بزرگی مانند آتن و سانتورینی جنبه‌ای متفاوت از یونان را به نمایش می‌گذارند. چشیدن غذاهای یونانی نیز راه دیگری برای تجربۀ فرهنگ اصیل این کشور است. جاهای دیدنی یونان در هر فصلی در انتظار شما هستند. در این‌جا به بهترین زمان سفر به یونان برای یک تعطیلات هیجان‌انگیز نگاهی می‌اندازیم.

 

انواع فصل‌های گردشگری یونان کدامند؟

فصول رونق و افول گردشگری در تمام شهرها و کشورها یکسان نیست. عواملی چون آب و هوا، تعطیلات و جشن‌ها بر تعداد گردشگران یک منطقه تأثیر می‌گذارند و به طور کلی فصول سال از نظر میزان تمایل گردشگران برای سفر به آن منطقه به سه دسته تقسیم می‌گردند:

فصل رونق گردشگری (High Season)

بهترین زمان سفر به یونان از نظر اکثر مردم؛ برای مثال وقتی که آب و هوای شهرها در بهترین وضعیت است و یا هنگام تعطیلات رسمی. بهترین زمان مسافرت به یونان برای بسیاری از مردم می‌تواند تعطیلات تابستانی باشد. سفر در هنگام های سیزن می‌تواند شما را با مشکلاتی چون پیدا نکردن بلیت هواپیما و اقامتگاه، شلوغی مکان‌های گردشگری و به طور کلی قیمت‌های بالا رو به رو کند.

فصل معمولی (Shoulder Season)

بر مبنای اطلاعات برخی از منابع یونانی، ، فصل میانِ فصل رونق و افول گردشگری، بهترین زمان برای مسافرت به یونان است. بهار (آوریل-ژوئن) و پاییز (سپتامبر-اکتبر) بهترین زمان سفر به یونان برای تعطیلاتی آرام پس از شلوغی تابستان هستند. در این هنگام از سال آب و هوا هم‌چنان مطلوب است و توریست‌های کمی این فصل را انتخاب می‌کنند؛ در نتیجه تهیۀ بلیت راحت‌تر است و قیمت‌ها مناسب‌تر هستند. پس بهار و پاییز زمان مناسبی برای دریافت ویزای توریستی یونان به شمار میایند.

فصل افول گردشگری (Low Season)

خلوت‌ترین زمان سفر به یونان؛ دلایلی چون شرایط جوی نامناسب و یا عدم برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌ها می‌تواند منجر به کاهش گردشگران شود. برای کسانی که قصد بازدید از جزایر یونان را دارند زمستان بهترین زمان سفر به یونان نیست اما گردشگرانی که این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند، می‌توانند از مزایایی چون بازدید از بناهایی که همیشه شلوغ هستند در خلوت‌ترین حالت ممکنشان، کاهش هزینه‌های سفر و از این قبیل بهره‌مند شوند.

بهترین زمان سفر به یونان کدام فصل است؟

هنگامی که مقصد شما یونان باشد، تفاوتی ندارد کدام فصل را برای سفر انتخاب می‌کنید. اما به هر حال بهتر است قبل از برنامه‌ریزی سفر خود، اطلاعات کافی در مورد هزینه‌های سفر، آب‌ و هوا و رویدادهای هر فصل را کسب کنید و مناسب‌ترین فصل برای برنامه‌هایی که در ذهن دارید، پیدا کنید. در این‌جا بهترین زمان سفر به یونان بر اساس فصول سال آمده است.

یونان در فصل بهار (آوریل – ژوئن)

  • دما و آب و هوا در این فصل چگونه است؟

جزایر شمالی در فصل بهار آب و هوای معتدل‌تری را تجربه می‌کنند و دمای آن‌ها بین ۵ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد متغییر است. در جزایر مرکزی-جنوبی هوا گرم‌تر شده و این جزایر در فصل بهار دمایی بین ۱۱ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد دارند.

  • دلیل اهمیت این فصل چیست؟

بهار در یونان فصل شولدر است. در نتیجه، تعداد کم بازدیدکنندگان و آب‌ و هوای دلپذیر به شما این امکان را می‌دهد که در آرامش از یونان لذت ببرید زیرا اکثر نقاط توریستی باز و خلوت هستند.

  • چرا فصل بهار می‌تواند بهترین زمان سفر به یونان باشد؟

جدا از آب و هوای دلپذیر، جشن عید پاک ارتدکس یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید. این جشن ۴ روز به طول می‌انجامد. هم‎چنین در روز ملی موزه، ۱۸ می، می‌توانید به صورت رایگان از موزه‌های یونان بازدید کنید.

  • چه مواردی را باید قبل از سفر به یونان در فصل بهار بدانید؟

برخی از جزایر، به‌خصوص جزایر شمالی، ممکن است در فصل بهار به طور کامل برای بازدید باز نباشند. قبل از برنامه‎‌ریزی سفرتان از باز بودن جزیره اطمینان حاصل کنید. چنان‌چه برای خرید ملک قصد سفر به جزایر یونان را دارید، قبل از خرید بلیت از در مورد قیمت خانه در یونان تحقیق کنید. از آن‌جایی که افراد کم‎‎‌تری در این فصل به یونان سفر می‌کنند، پیدا کردن محل اقامت کار سختی نخواهد بود. تعداد زیادی لباس نخی با رنگ روشن با خود همراه داشته باشید. اگر بهترین زمان سفر به یونان برای شما فصل بهار است، یک جفت صندل، کرم ضدآفتاب و بطری آب نیز از مواردی هستند که برای پیاده‌روی در سواحل یونان به ‌آن‌ها احتیاج خواهید داشت.

یونان در فصل تابستان (ژوئیه – آگوست)

  • دما و آب و هوا در این فصل چگونه است؟

دمای یونان در فصل تابستان بین ۱۵ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد در شمال و بین ۲۱ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد در مرکز-جنوب متغیر است. تابستان‌های یونان گرم و همراه با باران‌‌های تابستانی است.

  • دلیل اهمیت این فصل چیست؟

تابستان فصل اوج گردشگری یونان است. در ماه آگوست، تعطیلات تابستانی باعث پیوستن بازدیدکنندگان محلی به دیگر گردشگران در مقاصد محبوب چون سانتورینی، میکونوس و رودس می‌شود.

  • چرا فصل تابستان می‌تواند بهترین زمان سفر به یونان باشد؟

اگر همیشه رویای تعطیلات مدیترانه‌ای در هوای آفتابی را در سر می‌پرورانید، برای شما، تابستان بهترین فصل برای سفر به یونان است. هم‌چنین شما می‌توانید در جشنواره‌های هنری تابستانی یونان شرکت کنید. در صورتی که تمایل دارید با خرید ملک در یونان، گلدن ویزای یونان را دریافت کنید و تابستان امسال را در یونان و در ملک خود بگذرانید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی تماس با موسسه استارگیت با ما در ارتباط باشید.

  • چه مواردی را باید قبل از سفر به یونان در فصل تابستان بدانید؟

از جاذبه‌های توریستی گرفته تا رستوران‌ها، در همه‌جا اطراف شما مملو از جمعیت خواهد بود. بنابراین در صورتی که محدودیت زمانی دارید از سفر کردن به یونان در این فصل خودداری کنید اما در صورتی که بهترین زمان سفر به یونان برای شما تابستان است، برای محافظت از خود در برابر نور خورشید حتماً کرم ضدآفتاب و کلاه لبه‌دار به همراه داشته باشید. لباس‌های نازک بپوشید و از نوشیدن مایعات غافل نشوید.

یونان در فصل پاییز (سپتامبر – اکتبر)

  • دما و آب و هوا در این فصل چگونه است؟

با نزدیک شدن به پاییز، میانگین دما بین ۸ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد در شمال و ۱۵ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد در جنوب متغییر است. اگرچه تا اواسط سپتامبر هوا گرم است، اما در اکتبر هوای معتدلی را شاهد هستیم.

  • دلیل اهمیت این فصل چیست؟

اگر عاشق آب و هوای عالی یونان هستید، اما از شلوغی گریزانید، پاییز فصل مناسب شماست. با وجود آب و هوای معتدل، گردشگران زیادی در این فصل به یونان سفر نمی‌کنند.

  • چرا فصل پاییز می‌تواند بهترین زمان سفر به یونان باشد؟

اگر خلوت بودن و آب و هوای خوب پاییز شما را متقاعد نمی‌کنند، شاید جشنواره‌ها بتوانند شما را متقاعد کنند که پاییز بهترین فصل سفر به یونان است. تقویم یونان با تعداد زیادی از جشنواره‌های هنری در این فصل همراه است. یونانیان در ۲۸ اکتبر، «روز اوهی» را که یادآور سرپیچی یونانیان از نیروهای ایتالیایی در طول جنگ جهانی دوم است، با رژه‌های مخصوص جشن می‌گیرند.

  • چه مواردی را باید قبل از سفر به یونان در فصل پاییز بدانید؟

اگر به دنبال شرکت در یکی از جشنواره‌های فرهنگی هستید، بلیط‌های خود را از قبل رزرو کنید. یکی از مشکلات زندگی در یونان برای ایرانیان، بلد نبودن زبان یونانی است. در صورتی که برای استفاده از تخفیف‌های فصل پاییز به یونان سفر می‌کنید، مراقب فروشندگان سودجو باشید. هم‌چنین توجه داشته باشید که برخی از جزایر ممکن است در نزدیکی زمستان بسته شوند. اگر بهترین زمان سفر به یونان از نظر شما پاییز است، یک ژاکت کلفت به همراه داشته باشید و لایه لایه لباس بپوشید. هم‌چنین یک چتر و بارانی مناسب برای روزهای بارانی در چمدان خود داشته باشید.

یونان در فصل زمستان (نوامبر – مارس)

  • دما و آب و هوا در این فصل چگونه است؟

با دمای بین ۳- تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد، شمال یونان سردتر از جنوب می‌شود که در آن میانگین دما بین ۷ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. هوای یونان در زمستان سرد همراه با بارندگی شدید است.

  • دلیل اهمیت این فصل چیست؟

معمولاً گردشگران این فصل را برای سفر به یونان انتخاب نمی‌کنند و شما می‌توانید از خلوتی یونان و قیمت‌های پایین استفادۀ لازم را ببرید. هم‌چنین برای بازدید از مناظر برفی می‎‌توانید به دشت‌‌های شمالی تسالونیکی، یکی از بهترین شهرهای یونان برای زندگی که به شهر ارواح معروف است، بروید.

  • چرا فصل زمستان می‌تواند بهترین زمان سفر به یونان باشد؟

شما می‌توانید از شرکت در جشن‌های  زمستانی‌ای چون کریسمس و کارناوال یونانی سه هفته‌ای آپوکریس، که یک مهمانی خیابانی بزرگ است، لذت ببرید.

  • چه مواردی را باید قبل از سفر به یونان در فصل زمستان بدانید؟

اکثر جزایر برای زمستان بسته خواهند بود. حتی در شهرهای بزرگ، برخی از رستوران‌ها و استراحتگاه‌ها در زمستان تعطیل می‌شوند. انتخاب‌های شما محدود خواهند بود؛ اما این به آن معنا نیست که شما نتوانید از تعطیلات یونان خود لذت ببرید. اگر بهترین زمان سفر به یونان از نظر شما زمستان است، لباس مناسب بپوشید، به هیچ عنوان وارد دریا نشوید و از پیاده‌روی در مناطق کوهستانی و دورافتاده دوری کنید.

بهترین زمان سفر به یونان بر اساس نیاز شما

  • اگر قصد رفتن به سواحل و شنا در دریا را دارید بهترین زمان سفر به یونان ماه می تا اکتبر است زیرا آب دریا در این ماه‌ها برای شنا کردن به اندازۀ کافی گرم است.
  • اگر می‌خواهید از آب و هوای دلپذیر یونان لذت ببرید بهترین زمان برای سفر به یونان بین ژوئن و اکتبر است که دما بین ۲۰ تا ۳۵ درجۀ سانتی‎‌گراد است و بارندگی کم است.
  • اگر در حال برنامه‌ریزی برای ماه‌ عسل خود هستید، ژوئن یا سپتامبر بهترین زمان سفر به یونان است زیرا هوا خیلی سرد نیست و ازدحام جمعیت خیلی بالا نیست. به همین دلیل این دو ماه، بهترین زمان سفر به جزایر یونان نیز هستند.
  • اگر می‌خواهید از فرصت مناسب خرید با پایین‌ترین قیمت‌های ممکن استفاده کنید، دسامبر با تخفیف‌های ویژۀ سال نو، بهترین زمان سفر به یونان برای شماست.
  • اگر قصد دارید از پایتخت یونان دیدن کنید، بهتر است در برنامه‌ریزی خود یک هفتۀ کامل را برای بازدید از بناهای تاریخی آتن کنار بگذارید. بهترین زمان برای سفر به آتن در ماه‌های اکتبر و می است.

آیا برای سفر به یونان ویزا لازم است؟

در حال حاضر شهروندان ۱۵۰ کشور دنیا از جمله ایران، برای سفر به یونان نیاز به دریافت ویزای شینگن دارند. هم‌چنین از دیگر انواع ویزای یونان برای ایرانیان می‌توان به ویزای طلایی اشاره کرد که در صورتی که قصد اقامت طولانی مدت در یونان را داشته باشید می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری برای دریافت این ویزا اقدام کنید.

میانگین هزینه سفر به یونان ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه سفر به یونان به شرایط سفر به یونان چون زمان سفر، تعداد روزهای اقامت، نوع پرواز و اقامتگاه، هزینۀ حمل و نقل داخل شهر و بین‌شهری، رستوران‌ها و فعالیت‌هایی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. برای مثال جزایر یونان در فصل تابستان مقاصدی لوکس به شمار میایند. اگر قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری را نیز داشته باشید، حداقل هزینۀ روزانۀ اقامت شما در یونان چیزی حدود ۲۰۰ یورو برای هر نفر خواهد بود. با بالا رفتن هزینه زندگی در یونان، هزینۀ سفر نیز بالا رفته است. با انتخاب تورهای گروهی و یا سفر زمینی به یونان می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

آیا سفر به یونان از طریق ترکیه ممکن است؟

سفر به یونان زمینی و از طریق ترکیه نیز ممکن است. ارزان‌ترین راه سفر زمینی به یونان از طریق اتوبوس‌های استانبول-آتن است که هفته‌ای یک بار حرکت می‌کنند و طی این مسافت چیزی حدود ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد. هم‌چنین می‌توانید با در دست داشتن گواهینامۀ بین‌المللی از خودرو برای سفر به یونان استفاده کنید که در این صورت هزینۀ سوخت خودرو به مخارج شما اضافه می‌گردد. در صورتی که به صورت زمینی به یکی از مبداءهای زیر در ترکیه سفر کنید، می‌توانید با استفاده از فرابر به یونان بروید:

  • ازمیر – تسالونیکی
  • کوش‌آداسی – ساموس
  • سفری‌حصار – ساموس
  • تورگوت‌ریس – کوس
  • بودروم – کوس
  • مارماریس – رودس
  • فتحیه – رودس
  • کاش – کاستلوریزو
  • آیوالیک – لسبوس
  • چشمه – خیوس

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، پیشنهاد می‌کینم به مقالۀ راه‌های سفر به یونان از طریق ترکیه مراجعه کنید.

سخن آخر

بهترین زمان سفر به یونان به این بستگی دارد که به دنبال چه هستید. اما به طور کلی، اگر گرما و شانه به شانه بودن با مسافران دیگر برایتان مهم نیست، می‌توانید در اواسط تابستان از یونان بازدید کنید و در صورتی که به دنبال قیمت‌های پایین‌تر هستید و از شلوغی و جمعیت گریزانید، می‌توانید ماه‌های سرد سال را برای سفر به یونان انتخاب کنید اما در نظر داشته باشید که در این صورت امکان شنا کردن در آب‌های یونان را از دست می‌دهید. اکثر افراد پس از سفر به یونان، مایلند اقامت در یونان در بقیۀ فصل‌های سال را نیز تجربه کنند، شما نیز می‌توانید با کمک گروه استارگیت ویزای طلایی یونان را دریافت کنید تا بهترین زمان سفر به یونان زمانی باشد که شما دوست دارید به ‌آن‌جا سفر کنید!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره‌ رایگان تلفنی
مشاوره با دفتر آتن
مشاوره با دفتر تهران
مشاوره با دفتر آتن
مشاوره با دفتر تهران
مشاوره‌ رایگان تلفنی