برای مهاجرت به یونان استارگیت را دنبال کنید

13 تا از برترین کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند

محتویات این نوشته:

دلایل مختلفی برای خرید خانه در کشورهای دیگر وجود دارد؛ به عنوان مثال، داشتن خانه‌ای برای تعطیلات تابستانی و یا سرمایه‌ گذاری در املاک. با این حال، برای این که بتوانید هر وقت که دوست دارید به خانه دومتان بروید باید اقامت و یا شهروندی آن کشور را داشته باشید. سرمایه‌گذاری‌ها زمان لازم برای تکمیل مراحل رسمی جهت اخذ ویزا و شهروندی را کوتاه و شرایط را برای متقاضیان آسان‌تر می‌کنند. برای انتخاب بهترین برنامۀ سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار باید جزئیات قیمت خانه، سود سرمایه و تعداد کشورهایی را که می‌توان بدون ویزا به آن‌ها سفر کند را در نظر بگیرد.

 

کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند

کشور اول: یونان

  • اجازه اقامت با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات – حداقل ۲۵۰ هزار یورو – برای ۵ سال

کارت اجازه اقامت ابتدا به مدت پنج سال بدون نیاز به اقامت متقاضی در یونان صادر می‌شود. بعد از هفت سال، متقاضی می‌تواند درخواست شهروندی کند. فرقی نمی‌کند که مالکیت مشترک باشد، ملک واسپاری باشد و یا مبلغ برای خرید چندین ملک استفاده شده باشد. این برنامه گزینه‌های سرمایه‌گذاری زیر را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد:

  • خرید املاک مسکونی یا تجاری
  • خرید زمین برای ساخت و ساز
  • اجاره هتل یا اقامتگاه توریستی به مدت ۱۰ سال

بدین ترتیب یونان جزء کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند قرار می‌گیرد و اخذ اقامت یونان با خرید ملک، راهی آسان برای دریافت ویزای طلایی است.

کشور دوم: مالتا

  • شهروندی با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات – ۷۰۰ هزار یورو – به مدت ۵ سال

متقاضی می‌تواند یک ملک مسکونی در یک مجتمع اقامتی در هر بخشی از مالتا انتخاب کند و بعد از ۱ یا ۳ سال اقامت باید برای شهروندی اقدام کند. هم‌چنین باید شروط زیر را رعایت کند.

  • خرید ملک مسکونی به قیمت ۷۰۰ هزار یورو یا اجاره مسکن با مبلغ حداقل ۱۶ هزار یورو در سال. مدت مالکیت یا اجاره تا ۵ سال بعد از دریافت تابعیت می‌باشد.
  • کمک ۶۰۰ هزار یا ۷۵۰ هزار یورویی به صندوق توسعه ملی مالتا.
  • اهدای ۱۰ هزار یورو به یک سازمان فرهنگی، ورزشی یا سایر سازمان‌های غیر دولتی.

شهروندی را می‌توان برای کل خانواده متقاضی اصلی شامل همسر، فرزندان زیر ۲۹ سال و والدین بالای ۵۵ سال دریافت کرد. هم‌چنین مالتا جزء کشورهایی که با خرید خانه اقامت دائم میدهند قرار دارد و با سرمایه‌گذاری حداقل ۱۵۰ هزار یورویی می‌توانید اقامت دائم مالتا را دریافت کنید.

کشور سوم: ترکیه

  • شهروندی با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات – ۴۰۰ هزار دلار – برای ۳ سال

در ادامۀ لیست کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند می‌توان به ترکیه اشاره کرد. با سرمایه‌گذاری در ترکیه شما امکان دریافت پاسپورت بدون زندگی در این کشور و یادگیری زبانش را خواهید داشت و تمام مراحل این پروسه چیزی حدود ۶ تا ۸ ماه طول می‌کشد. صاحبان پاسپورت ترکیه امکان سفر بدون ویزا به کشورهای آسیایی ژاپن، سنگاپور و تایلند را دارند. برای دریافت شهروندی از طریق سرمایه گذاری، متقاضیان اغلب آپارتمان‌های یک یا دو خوابه در مرکز شهر خریداری می‌کنند. آپارتمان‌ها و ویلاها در مجتمع‌های اقامتی در آنتالیا، بدروم، بِلِک و سایر شهرهای ساحلی نیز جایگزین‌های محبوبی هستند. همسر متقاضی اصلی، فرزندان زیر ۱۸ سال و والدین وی می‌توانند او را همراهی کنند. ترکیه نسبت به دیگر کشورهایی که با خرید ملک پاسپورت میدهند در فاصلۀ کم‌تری نسبت به ایران قرار دارد.

کشور چهارم: پرتغال

  • اجازه اقامت با سرمایه گذاری در املاک – ۲۸۰ هزار یورو – برای ۵ سال

گزینۀ بعدی شما در میان کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند، برنامه ویزای طلایی پرتغال است که به متقاضیان گزینه‌های متعددی برای انتخاب سرمایه‌گذاری مناسبشان ارائه می‌دهد؛ از خرید املاک و مستغلات گرفته تا ایجاد شغل. پرتغال ویزای خودحمایتی نیز ارائه می‌دهد اما بیش از ۹۰ درصد از متقاضیان خرید ملک را ترجیح می‌دهند زیرا این یک سرمایه‌گذاری قابل پیش‌بینی و اعتماد است. گزینه‌های سرمایه گذاری در املاک پرتغال از این قرارند:

  • خرید ملک مسکونی یا تجاری با حداقل ۵۰۰ هزار یورو.
  • خرید ملک مسکونی به ارزش حداقل ۳۵۰ هزار یورو، به شرطی که ۳۰ سال از ساخت آن گذشته باشد و نیاز به بازسازی داشته باشد.

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار یورویی را می‌توان در یک یا چند ملک انجام داد، اما سرمایه‌گذاری ۳۵۰ هزار یورو فقط به یک ملک محدود می‌شود. متقاضیان می‌توانند همسر و فرزندان زیر ۲۶ سال خود را به این برنامۀ مهاجرتی اضافه کنند. از دیگر کشورهای ارائه‌دهندۀ اقامت طلایی دائم می‌‌توان به یونان اشاره کرد.

کشور پنجم: سنت لوسیا

  • شهروندی از طریق سرمایه گذاری در املاک – ۲۰۰ هزار دلار – برای ۵ سال

کشور بعدی در میان کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند، سنت لوسیاست. برنامه شهروندی سنت لوسیا مستلزم سرمایه‌گذاری حداقل ۲۰۰ هزار دلار در پروژه‌های املاک و مستغلات مورد تایید دولت است. همسر متقاضی اصلی، فرزندان زیر ۳۰ سال، والدین بالای ۵۵ سال و خواهر و برادران زیر ۱۸ سال می‌توانند واجد شرایط شهروندی سنت لوسیا باشند.

کشور ششم: سنت کیتس و نویس

  • شهروندی از طریق سرمایه گذاری در املاک – ۴۰۰ هزار دلار – برای ۷ سال

برنامه سنت کیتس و نویس قدیمی‌ترین برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری در جهان است: اولین پاسپورت‌های دریافتی از طریق سرمایه گذاری در سال ۱۹۸۴ صادر شدند. این نشان‌دهندۀ قدمت و قابل اعتماد بودن این برنامه مهاجرتی این کشور نسبت به دیگر کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند است.

گزینه های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات سنت کیس و نویس به شرح زیر است:

  • خرید املاک اشتراکی و یا با مالکیت کامل در پروژه‌های مورد تایید دولت – حداقل ۴۰۰ هزار دلار برای ۷ سال.
  • خرید خانه‌های شخصی تایید شده حداقل به مبلغ ۸۰۰ هزار دلار.

متقاضی می‌تواند به همراه فرزندان زیر ۳۰ سال و والدین بالای ۶۵ سال خود برای دریافت پاسپورت اقدام کند.

کشور هفتم: آنتیگوا و باربودا

  • شهروندی از طریق سرمایه گذاری در املاک – ۲۰۰ هزار دلار – برای ۵ سال

برنامه شهروندی آنتیگوا و باربودا از طریق سرمایه گذاری مشابه سایر کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند است. با این حال، یک تفاوت اصلی وجود دارد: متقاضی باید در آنتیگوا و باربودا، یا در یک نمایندگی در یک کشور دیگر و یا از طریق ویدیو کنفرانس، سوگند وفاداری یاد کند و در پنج سال اول شهروندیش، باید حداقل پنج روز را در این کشور بگذراند. خانواده متقاضی شامل همسر، فرزندان زیر ۳۰ سال، والدین بالای ۵۵ سال و خواهر و برادر مجرد وی می‌توانند او را همراهی کنند.

کشور هشتم: دومینیکا

  • شهروندی از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات – ۲۰۰ هزار دلار – برای حداقل ۳ سال

برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری یکی از مقرون به صرفه ترین برنامه‌ها در بین  کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند است. متقاضی اصلی باید از بین دو گزینه زیر یکی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند:

  • کمک غیرقابل استرداد حداقل ۱۰۰ هزار دلار
  • خرید ملک به قیمت حداقل ۲۰۰ هزار دلار

متقاضی می‌تواند سهمی در پروژه املاک مورد تایید دولت دومینیکا که معمولاْ هتل‌ها یا مجتمع‌های تفریحی هستند خریداری کند. هیچ الزامی برای زندگی در این کشور یا بازدید از آن برای دریافت شهروندی وجود ندارد. تمام مراحل از راه دور و در مدت ۳ الی ۶ ماه تکمیل می‌شوند. همسر، فرزندان زیر ۳۰ سال و والدین بالای ۶۵ سال می‌توانند متقاضی اصلی را همراهی کنند.

کشور نهم: اسپانیا

  • اجازه اقامت با سرمایه گذاری در املاک – ۵۰۰ هزار یورو – برای ۵ سال

اسپانیا یکی از بهترین کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند است زیرا برنامه اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری، فرصت راه اندازی کسب و کار در این کشور و سفر آزادانه در منطقه شنگن را برای شما فراهم می‌کند. با این حال، برای دریافت شهروندی اسپانیا، متقاضی باید به طور دائم در این کشور زندگی کند و بسته به کشور اصلی شهروندی خود، ممکن است مجبور به ترک تابعیت قبلیش شود. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در املاک مسکونی یا تجاری ۵۰۰ هزار یورو است. هم‌چنین اسپانیا جزء کشورهایی است که مانند یونان اقامت خود حمایتی ارائه می‎‌کند.

کشور دهم: گرانادا

  • شهروندی از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات – ۲۲۰ هزار دلار – به مدت ۵ سال

کشور بعدی در لیست کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند گراناداست. شهروندی گرانادا امکان سفرهای بدون ویزا به چین را به شما می‎دهد و تنها شهروندی در کارائیب است که به دارنده آن حق دریافت ویزای تجاری E-2 ایالات متحده را می‌دهد. حداقل سرمایه گذاری در املاک و مستغلات گرانادا ۲۲۰ هزار دلار است. مانند سایر برنامه های کارائیب، سرمایه‌گذار می‌تواند در هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و ویلاهای مورد تأیید دولت سهم بخرد. والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و خواهر و برادر و فرزندان زیر ۳۰ سال متقاضی می‌توانند او را همراهی کنند.

کشور یازدهم: امارات متحده عربی

  • اقامت از طریق سرمایه گذاری در املاک – حداقل ۷۵۰ هزار درهم

امارات نیز جزء کشور هایی که با خرید ملک اقامت میدهند قرار دارد. برای اجازه اقامت دو ساله امارات، سرمایه گذاران می‌توانند املاک و مستغلات به قیمت ۷۵۰ هزار درهم خریداری کنند. برای دریافت ویزای طلایی امارات برای ۱۰ سال، باید ملکی به ارزش دو میلیون درهم یا نزدیک به ۵۴۰ هزار دلار خریداری کنید. هم‌چنین اجاره‌های بلند مدت در دبی می‌تواند سالانه حدود ۵ تا ۸ درصد بازدهی داشته باشد. ویزای طلایی امارات هر چند بار که بخواهید قابل تمدید است. در بین کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند امارات جزء کشورهایی است که الزامی برای اقامت دائم برای حفظ اقامت ندارد. همسر، فرزندان، و خدمتکاران متقاضی می‌توانند به او بپیوندند.

کشور دوازدهم: قبرس

  • اقامت دائم از طریق خرید املاک و مستغلات – حداقل ۳۰۰ هزار یورو

اقامت دائم قبرس را می‌توان با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار یورویی در املاک به دست آورد. مدت زمان لازم برای اخذ اقامت از ۳ ماه شروع می‎شود. دارندگان اقامت دائم می‌توانند در قبرس زندگی کنند و پس از پنج سال برای شهروندی درخواست دهند. همسر، فرزندان مجرد زیر ۲۵ سال و والدین متقاضی و والدین همسرش می‌توانند او را همراهی کنند. هم‌چنین قبرس در بین کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند، در فاصلۀ کم‌تری نسبت به ایران واقع شده.

کشور سیزدهم: آمریکا

  • اقامت دائم با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات – ۹۰۰ هزار دلار

برای درخواست ویزای EB-5، متقاضی به طور مستقل یا از طریق مراکز منطقه ای در یک شرکت آمریکایی سرمایه گذاری می‌کند. اکثر خارجی‌ها از طریق مراکز منطقه‌ای برای ویزای EB-5 اقدام می‌کنند. این مراکز با شرکت هایی در مناطق حاشیه‌ای یا مکان‌هایی با سطح بیکاری بالا کار می‌کنند وحداقل سرمایه‌گذاری در آن‌ها از ۹۰۰ هزار دلار است. هدف کسب و کار باید کسب سود باشد.

سرمایه‌گذاری باید منجر به اشتغال‌زایی برای ۱۰ آمریکایی برای یک دوره دو ساله شود. سرمایه گذار تضمینی برای بازگشت سرمایه‌اش نخواهد داشت. متقاضی باید قانونی بودن وجوه سرمایه‌گذاری شده را تأیید کند و در مدیریت شرکتی که در آن سرمایه‌گذاری کرده است مشارکت داشته باشد. در بین کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند، ایالات متحده یکی از بالاترین هزینه‌های سرمایه‌گذاری را دارد.

سخن آخر

سرمایه‌گذاری در املاک فرصت مناسبی برای دریافت اقامت یا ویزا همراه با سود مالی است. تعداد کشورهایی که با خرید ملک اقامت می دهند کم نیست و کشورهای زیادی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و تقویت اقتصادشان برنامه‌هایی برای دریافت اجازه اقامت و شهروندی ارائه می‌کنند. قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری، در مورد برنامه‌های موجود تحقیق کافی را انجام دهید. شرایط خود را با الزامات برنامه مورد نظرتان مقایسه کرده و ثبات اقتصادی و سیاسی کشور مقصد را بسنجید. یونان در سال‌های اخیر رشد اقتصادی مثبتی را تجربه کرده که آن را به گزینه مطمئن‌تری برای سرمایه‌گذاری نسبت به دیگر کشور هایی که با خرید خانه اقامت میدهند تبدیل کرده است. صنعت گردشگری در حال گسترش یونان، آن را به گزینه‌ای جذاب برای افرادی تبدیل کرده است که به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار گردشگری هستند. سرمایه‌گذاری در املاک یونان در سال‌های آینده با سود بالایی همراه خواهد بود اما با این حال، مشورت با کارشناسان حقوقی و مالی آشنا با قوانین و مقررات ملکی یونان برای اطمینان از یک معامله مطمئن، ضروری است. شرکت مشاوره مهاجرتی استارگیت برای انتخاب بهترین برنامۀ مهاجرت به یونان، در کنار شماست.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره‌ رایگان تلفنی
مشاوره با دفتر آتن
مشاوره با دفتر تهران
مشاوره با دفتر آتن
مشاوره با دفتر تهران
مشاوره‌ رایگان تلفنی