برای مهاجرت به یونان استارگیت را دنبال کنید

بهترین کشور برای خرید ملک کدام است؟

محتویات این نوشته:

وقتی صحبت از خرید خانه در یک کشور خارجی در میان باشد، باید مطمئن شوید که جای درستی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید. چه قصد خرید ملک برای خود و خانواده خود را داشته باشید، چه برای تعطیلات خود به دنبال ملکی برای اجاره کردن باشید و چه قصد خرید ملک برای سرمایه‌گذاری را داشته باشید، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، تحقیق و درک عواملی است که ارزش ملک را تعیین می‌کنند. بدین منظور، قبل از خرید ملک، این سوال‌ها را از خود بپرسید: بهترین کشور برای خرید ملک کدام است؟ کدام کشورها در چند سال گذشته بیشترین رشد اقتصادی را داشته‌اند؟ گردشگران، مهاجران و دیجیتال نومدها کدام کشورها را انتخاب می‌کنند؟ آیا این کشور دارای زیرساخت‌های قوی، یک دولت با ثبات و یک اقتصاد در حال رشد است؟ پاسخ این سوالات در تصمیم‌گیری در مورد این که بهترین کشور برای سرمایه گذاری در ملک کدام است به شما کمک می‌کند.

 

بهترین کشور برای خرید ملک کدام است؟

این خیلی خوب است که بتوانید از سرمایه‌گذاری خود سودی کسب کنید، اما وقتی قصد خرید ملک در خارج از کشور را دارید، کشوری را انتخاب کنید که بتوانید با فرهنگش خو بگیرید و آن‌جا را خانه دومتان بدانید. لیست بهترین کشورها برای خرید ملک بر اساس رشد قیمت ملک در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ و با در نظر گرفتن مقرون به صرفه بودن قیمت‌ها و جمعیت مهاجران از این قرار است:

گزینۀ اول: ترکیه

  • رشد قیمت ملک در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲: ۱۳۲.۸۴٪
  • نسبت متوسط قیمت مسکن به درآمد متوسط: ۱۳.۹ برابر
  • جمعیت مهاجر: ۱.۲ میلیون نفر

با در نظر گرفتن رشد قیمت ملک در ترکیه در سال ۲۰۲۳، می‎توان این کشور را بهترین کشور برای خرید ملک نامید. چیزی که گردشگران و مهاجران را به ترکیه می‌کشاند، سواحل بکر رو به دریای مدیترانه و دریای سیاه است. آنتالیا، بدروم و بورسا از جمله مقاصد ترجیحی برای مهاجرانیست که به دنبال بردن استفادۀ لازم از هوای آفتابی ترکیه، اقتصاد به سرعت در حال توسعه و املاک و مستغلات در حال گسترش آن هستند. سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه باعث افزایش قیمت ملک در سال ۲۰۲۳ شد و انتظار می‌رود این بخش تا سال ۲۰۲۸، با رشد ۷۰ درصدی به ارزش ۱۵۰ میلیارد دلار برسد.

گزینۀ دوم: یونان

  • رشد قیمت ملک در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲: ۱۴.۴۵٪+
  • نسبت متوسط قیمت مسکن به درآمد متوسط: ۱۱.۷ برابر
  • جمعیت مهاجر: ۴۴۰ هزار نفر

جایگاه یونان در لیست بهترین کشور برای خرید ملک خارج از کشور، گواهی بر این است که رکود اقتصادی یونان که از بحران مالی این کشور در سال ۲۰۰۷ آغاز شده بود، دیگر به پایان رسیده است. گردشگری نقش مهمی در نجات اقتصاد یونان ایفا کرد و اکنون بسیاری از این گردشگران تصمیم گرفته‌اند با خرید ملک و دریافت گلدن ویزای یونان، در این کشور اقامت دائم داشته باشند.

سرمایه‌گذاری خارجی در یونان ۲۰ درصد افزایش به نسبت سال ۲۰۲۲ در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود یعنی ۷.۶ میلیارد دلار آمریکا رسید. اکنون یونان با افزایش نرخ اشتغال و ورود شرکت‌های چندملیتی، بار دیگر در مسیر تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ اروپایی قرار دارد. یونان قبلاً به لطف خدمات درمانی قوی خود در لیست بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت قرار داشت اما اکنون با کمک ویزای دیجیتال نومد، متخصصان جوان را نیز جذب کرده است. در صورتی که به صورت دورکاری کار می‌کنید، یونان می‌تواند بهترین کشور برای خرید ملک برای شما باشد.

سوالی که باقی می‌ماند این است که کجای یونان برای خرید ملک بهتر است؟ چه آتن، هشتمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا و یکی از کم استرس‌ترین شهرهای جهان را ترجیح دهید و چه تسالونیکی با فناوری پیشرفته و یا جزایر مشهوری چون سانتورینی، کرت، کورفو، لسبوس و ناکسوس، هر کجا را که انتخاب کنید، می‌توانید مطمئن باشید که یونان شما را شگفت‌زده خواهد کرد. با بررسی قیمت خانه در یونان می‌توان گفت ثبات اقتصادی یونان یکی از مهم‎ترین دلایلی است که آن را به بهترین کشور برای خرید ملک تبدیل می‌کند.

گزینۀ سوم: امارات متحده عربی

  • رشد قیمت ملک در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲: ۱۳.۹۷٪+
  • نسبت متوسط قیمت مسکن به درآمد متوسط: ۳.۳ برابر
  • جمعیت مهاجر: ۹ میلیون نفر

وقتی صحبت از امارات می‌شود، فکر همه به سمت دبی می‌رود. این شهر در ۳۰ سال گذشته همواره رو به رشد بوده و هنوز هم جای زیادی برای رشد دارد. در این شهر اساساً مالیاتی دریافت نمی‌شود بنابر این دبی گزینه‌ای ایده‌آل برای مهاجران است تا درآمد خود را به حداکثر برسانند، به شرط این که هزینه‌های سرسام‌آور زندگی در دبی را در نظر داشته باشند. اما دبی تنها یکی از هفت امارات متحده عربی است. در کنار آن، ابوظبی، عجمان، فجیره، رأس‌الخیمه، شارجه، و ام‌القیوین قرار دارند. شش همسایۀ دبی نیز در سال‌های اخیر با رشد فوق‌العاده خود، جمعیت مهاجر را جذب کرده‌اند. در صورتی که بودجه‌تان محدود است، شاید امارات ارزانترین کشور برای خرید ملک و اقامت به ‌حساب نیاید اما با توجه به نسبت قیمت ملک به درآمد متوسط و رشد قیمت ملک در سال گذشته، بهترین کشور برای خرید ملک برای افرادی است که قصد سرمایه‌گذاری را دارند.

گزینۀ چهارم: مکزیک

  • رشد قیمت ملک در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲: ۱۱.۶۸٪+
  • نسبت متوسط قیمت خانه به درآمد متوسط: ۸.۶ برابر
  • جمعیت مهاجر: ۱.۲ میلیون نفر

مکزیک، با غذاهای عالی، سواحل فوق‌العاده و اقتصاد پررونق که کارگران را از سراسر جهان جذب می‌کند، یک مقصد رویایی برای مهاجران است. علاوه بر این‌ها، دلیل دیگری برای معرفی مکزیک به عنوان بهترین کشور برای اقامت از طریق خرید ملک وجود دارد؛ با وجود همسایگی با ایالات متحده، قیمت ملک در مکزیک به طور قابل توجهی ارزان‌تر است. میانگین قیمت ملک برای مهاجران در مکزیکوسیتی تنها ۲۱۵ هزار دلار و در سایر نقاط کشور فقط ۱۱۰ هزار دلار آمریکا است. اشتغال در سال ۲۰۲۳ در این کشور به بالاترین حد خود رسید زیرا شرکت‌های بزرگ به دنبال انتقال مراکز تولیدی خود به مکزیک هستند. مکزیک بهترین کشور برای خرید ملک برای افرادی به حساب میاید که قصد مهاجرت به آمریکای شمالی را دارند.

گزینۀ پنجم: سنگاپور

  • رشد قیمت ملک در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲: ۱۱.۴۴٪+
  • نسبت متوسط قیمت مسکن به درآمد متوسط: ۱۵.۷ برابر
  • جمعیت مهاجر: ۲.۲ میلیون نفر

طبق آمار سال ۲۰۲۰ تقریباً ۴۰ درصد از مردم این دولت‌شهر واقع در جنوب شرقی آسیا، در کشور دیگری متولد شده‌اند بنابر این اگر مهاجرپذیر بودن کشور مقصد برای شما حائز اهمیت است، بهترین کشور برای خرید ملک برای شما می‌تواند سنگاپور باشد. سنگاپور به عنوان مرکز تجاری منطقه، با ارائه استانداردهای زندگی مجلل و حقوق‌های بالا، در تلاش برای جذب بهترین متخصصان خارجی است. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در سنگاپور بسیار بالاست. اگر به دنبال ارزانترین کشور برای خرید ملک هستید، باید گفت به عنوان یک کشور کوچک، قیمت زمین در سنگاپور جزء بالاترین قیمت‌ها در جهان است. به این ترتیب، اکثر املاک در سنگاپور در بلوک‌های آپارتمانی با تراکم بالا قرار دارن اما این آپارتمان‌ها به طراحی‌های خلاقانه و فضای داخلی مجلل خود مشهورند.

میانگین قیمت ملک در سنگاپور در حال حاضر ۱.۵ میلیون دلار آمریکا است اما اگر توانایی مالی برای خرید ملک در سنگاپور را دارید، با توجه به رشد دو رقمی سالانه ارزش املاک و مستغلات، سنگاپور می‌تواند برای شما بهترین کشور برای خرید ملک باشد.

راحت‎‌ترین کشورها برای خرید خانه در خارج از کشور کدامند؟

بهترین کشور برای خرید ملک، کشوری است که شما را بیش از حد محدود نکند. برخی از کشورها متراژ یا مکان ملکی را که یک شهروند خارجی می‌تواند خریداری کند محدود می‌کنند و یا به طور کلی اجازۀ خرید ملک را به مهاجران نمی‌دهند. بسیاری از کشورها نیز صورت حساب‌های مالیاتی هنگفتی را به خارجی‌ها تحمیل می‌کنند. کشورهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، ساده‌ترین فرآیند خرید و مطلوب‌ترین شرایط ویزا را برای مهاجران ارائه می‌دهند.

گزینۀ اول: اسپانیا

  • رشد قیمت ملک در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲: ۳.۵۵٪+
  • نسبت متوسط قیمت مسکن به درآمد متوسط: ۷.۱ برابر
  • جمعیت مهاجر: ۷ میلیون نفر

اگر نمی‌خواهید در نوع یا متراژ ملکی که می‌خواهید بخرید محدودیتی وجود داشته باشد، بهترین کشور برای خرید ملک برای شما اسپانیاست؛ زیرا در اسپانیا هیچ محدودیتی برای خرید ملک ندارید. همچنین در صورت خرید ملکی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار یورو، از کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و فرصت دریافت ویزا طلایی برخوردار خواهید شد. از دیگر کشورهای ارائه دهندۀ ویزای طلایی می‌توان به یونان اشاره کرد.

گزینۀ دوم: پرتغال

  • رشد قیمت ملک در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲: ۸.۷۱٪+
  • میانگین نسبت قیمت مسکن به درآمد متوسط: ۱۱.۹ برابر
  • جمعیت مهاجر: ۷۰۰ هزار نفر

ویزای طلایی پرتغال، مانند اسپانیا، برای مهاجرانی که ملکی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار یورو خریداری کنند، در دسترس است. در صورتی که قصد مهاجرت خانوادگی را دارید، پرتغال می‌تواند بهترین کشور برای خرید ملک برای شما باشد زیرا با خرید ملک با شرایط ذکر شده، شما و کل خانواده‌تان می‌توانید تابعیت اتحادیه اروپا را دریافت کنید. علاوه بر این، کشور پرتغال از ارائه‌دهندگان ویزای خودحمایتی نیز هست.

گزینۀ سوم: لهستان

  • رشد قیمت ملک در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲: ۵.۷۵٪+
  • نسبت متوسط قیمت مسکن به درآمد متوسط: ۱۱.۸ برابر
  • جمعیت مهاجر: ۱.۶ میلیون نفر

لهستان با درک ارزش سرمایه‌گذاری خارجی، تمام تلاش خود را کرده است تا سرمایه‌گذاری در کشور خود را برای خریداران خارجی تا حد امکان آسان سازد. پیش‌بینی می‌شود لهستان رشد قابل توجهی را در دهۀ آینده تجربه کند و اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌ گذاری در املاک لهستان است. لهستان با مشاورین املاکی که تمام توجه خود را بر خریداران خارجی متمرکز کرده‌اند می‎تواند بهترین کشور برای خرید ملک برای شما باشد.

گزینۀ چهارم: پاناما

  • رشد قیمت ملک در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲: ۱.۵+٪
  • نسبت متوسط قیمت مسکن به درآمد متوسط: ۱۱.۷ برابر
  • جمعیت مهاجر: ۱۸۵ هزار نفر

برای خرید ملک حتی نیازی به زندگی در پاناما یا داشتن ویزای اقامت ندارید. قیمت‌ها در پاناما چندین سال است که ثابت بوده و انتظار می‌رود که همین‌طور باقی بماند و این پاناما را به کشوری مناسب برای سرمایه‌گذاری و بهترین کشور برای خرید ملک تبدیل می‌کند.

گزینۀ پنجم: کلمبیا

  • رشد قیمت ملک در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲: ۷.۴۹٪+
  • نسبت متوسط قیمت مسکن به درآمد متوسط: ۱۸.۱ برابر
  • جمعیت مهاجر: ۱۳۸ هزار نفر

کلمبیا دارای بیش‌ترین تعداد بیمارستان به ازای هر نفر در جهان است و در صورتی که به خدمات درمانی اهمیت بالایی می‌دهید بهترین کشور برای خرید ملک برای شما می‌تواند کلمبیا باشد. هم‌چنین کلمبیا به لطف طرح‌های سرمایه‌گذاری در املاکش، اکنون یکی از آسان‌ترین کشورها برای خرید ملک به عنوان مهاجر است. برای دریافت ویزای اقامت موقت کلمبیا، می‌توانید ملکی به ارزش حداقل ۳۵۰ برابر حداقل دستمزد ماهانه در کلمبیا بخرید. از سال ۲۰۲۳، این مبلغ ۲۸۵ دلار آمریکا است، به این معنی که فقط کافیست ملکی به ارزش ۹۹۷۰۰ دلار آمریکا خریداری کنید.

سخن آخر

ملاک‌های انتخاب بهترین کشور برای خرید ملک، به اهداف شما بستگی دارد. هنگام خرید ملک در خارج، هر چه جست و جوی شما گسترده‌تر باشد، شانس شما برای پیدا کردن ملک متناسب با نیازهایتان بیش‌تر است. قیمت‌ پایین املاک، مزایای مالیاتی و دریافت اجازه اقامت از مهم‌ترین دلایل خرید ملک در خارج از کشور هستند. اکنون زمان مناسبی برای خرید ملک در یونان است زیرا قیمت‌ها هنوز از سایر کشورهای اروپایی پایین‌ترند، اما به نظر می‌رسد در سال‌های آینده این قیمت‌ها افزایش یابند. اگر می‌توانید زندگی خود را در کشوری متشکل از شهرهای شلوغ، غذاهای مشهور جهان و بیش از ۶۰۰۰ جزیرۀ واقع در دریای مدیترانه تصور کنید، یونان بهترین کشور برای خرید ملک برای شماست. گروه استارگیت؛ ارائه دهنده خدمات جامع کشور یونان، شما را در این راه همراهی می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره‌ رایگان تلفنی
مشاوره با دفتر آتن
مشاوره با دفتر تهران
مشاوره با دفتر آتن
مشاوره با دفتر تهران
مشاوره‌ رایگان تلفنی