برای مهاجرت به یونان استارگیت را دنبال کنید

جزئیات قیمت خانه در یونان؛ قیمت ملک، آپارتمان و ویلا

محتویات این نوشته:

یونان مدت‌هاست به مقصدی پرطرفدار برای خریداران ملک تبدیل شده است. برای برخی خرید ملک در یونان، راهی برای لذت بردن از آب و هوای دلپذیر، فرهنگ غنی، غذاهای لذیذ و سواحل زیبای این کشور برای مدت طولانی است و برای برخی دیگر، فرصتی‌ست جذاب برای سرمایه‌گذاری در یک کشور توریستی که قیمت اجاره در آن، تنها در یک سال اخیر بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است. از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در یونان، می‌توان به دریافت ویزای طلایی و اجازۀ اقامت در اروپا اشاره کرد؛ از این رو، سرمایه‌گذاری در املاک یونان برای شما فرصتی ویژه خواهد بود، به شرطی که برای دریافت ویزای طلایی، قبل از انجام هر کاری، به اندازۀ کافی تحقیق کنید. در این مقاله در مورد متوسط قیمت خانه در یونان، گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق یونان برای خرید ملک، خرید ملک در یونان به پول ایران و مراحل خرید ملک در یونان اطلاعاتی به شما می‌دهیم که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. هم‌چنین به معرفی مناطقی می‌پردازیم که از سال ۲۰۱۷ تا کنون، بیش‌ترین سرمایه‌گذاران بین‌المللی را جذب کرده‌اند.

 

متوسط قیمت خانه در یونان چقدر است؟

میانگین قیمت خانه در یونان در سال ۲۰۲۴، ۴۹۲ هزار دلار است. در حالی که متوسط قیمت آپارتمان در یونان ۱۹۶ هزار دلار و قیمت تمام شدۀ هر فوت مربع (هر ۱۰ فوت مربع  ۱ متر مربع) برای خرید ملک در یونان ۲۴۶ دلار است. قیمت خرید ملک در یونان در سال‌های اخیر به میزان قابل توجه‌ای افزایش یافته و در سال ۲۰۲۴ تا کنون شاهد قیمت‎‌های بی‌سابقه‌ای بوده‌ایم. بدون شک قوی‌تر شدن اقتصاد یونان و افزایش تقاضا چه از سمت خریداران یونانی و چه از طرف سرمایه‌گذاران خارجی با انگیزۀ دریافت ویزای طلایی یونان، از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت خانه در یونان هستند. در سال ۲۰۲۴، قیمت خرید خانه در یونان بیش‌تر از ایتالیا و اسپانیاست. با این وجود هم‌چنان قیمت خانه در یونان از قیمت خرید خانه در پرتغال و فرانسه ارزان‌تر است. قیمت خانه در یونان برای هر متر مربع به طور متوسط ۲۴۰۸ یورو است که با این حساب قیمت یک خانه با متراژ متوسط ۴۸۱.۶ هزار یورو و قیمت یک آپارتمان با متراژ متوسط حدود ‍۱۸۰.۶ هزار یورو می‌شود. برای آگاهی از شرایط زندگی در یونان و  بررسی ۰ تا ۱۰۰ زندگی در یونان با موسسه استارگیت همراه باشید.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق برای خرید ملک در یونان

  • گران‌ترین مناطق برای خرید خانه در یونان، جزایر دریای اژه هستند که شامل بسیاری از جزایر محبوب مانند میکونوس و سانتورینی می‌شوند. قیمت خانه در یونان در این جزایر در سال ۲۰۲۴ برای هر متر مربع ۳۰۰۸ یورو است. برای مثال یک خانۀ ۲۰۰ متر مربعی قیمتی حدود ۶۰۱.۶ هزار یورو و یک آپارتمان ۷۵ متر مربعی قیمتی حدود ۲۲۵.۶ هزار یورو خواهد داشت. شهرت جزایر یونان به مکانی مناسب برای تعطیلات در میان خارجی‌ها و سکونت افراد مشهوری که اقدام به خریداری ملک در یونان کرده‌‌اند از عوامل اصلی افزایش قیمت خانه در یونان است.
  • منطقۀ آتیک که کلان‌شهر آتن، پایتخت یونان در آن واقع شده، رتبۀ دوم قیمت خانه در یونان را به خود اختصاص داده است. قیمت خانه‌ای با متراژ متوسط در این منطقه، ۵۷۵.۲ هزار یورو و قیمت آپارتمان در آتن یونان برای آپارتمانی با متراژ متوسط ۷۵ متر مربع، ۲۱۵.۷ یورو می‌باشد. بنابر این قیمت هر متر مربع در آتیک، ۲۸۷۶ یورو است.
  • جایگاه سوم قیمت خانه در یونان در سال ۲۰۲۴ به جزایر ایونی تعلق می‌گیرد. قیمت یک خانۀ ۲۰۰ متری در این جزایر در سال ۲۰۲۴ حدوداً ۴۵۲.۶ هزار یورو و قیمت یک آپارتمان با متراژ متوسط ۷۵ متر ۱۶۹.۷ هزار یورو می‌باشد.
  • مقرون به صرفه‌ترین منطقه با توجه به قیمت خانه در یونان، استان تسالی با میانگین قیمت ۱۲۱۰ یورو برای هر متر مربع است. با این حساب، قیمت یک آپارتمان با متراژ متوسط ۹۰.۸ هزار یورو و قیمت یک خانه با متراژ متوسط در تسالی ۲۴۶.۶ هزار یورو می‌باشد.

منطقه

میانگین قیمت هر متر مربع

قیمت آپارتمان با متراژ متوسط (۷۵ متر مربع)

قیمت خانه با متراژ متوسط (۲۰۰ متر مربع)

جزایر اژه

€۳۰۰۸

€۲۲۵.۶۰۰

€۶۰۱.۶۰۰

آتیک

€۲۸۷۶

€۲۱۵.۷۰۰

€۵۷۲.۲۰۰

یونان مرکزی

€۱۲۵۹

€۹۴.۴۰۰

€۲۵۱.۸۰۰

کرت

€۱۹۹۸

€۱۴۹.۹۰۰

€۳۹۹.۶۰۰

اپیروس

€۱۴۸۲

€۱۱۱.۲۰۰

€۲۹۶.۴۰۰

جزایر ایونی

€۲۲۶۳

€۱۶۹.۷۰۰

€۴۵۲.۶۰۰

مقدونیه

€۱۶۵۸

€۱۲۴.۴۰۰

€۳۳۱.۶۰۰

پلوپونز

€۱۴۴۱

€۱۰۸.۱۰۰

€۲۸۸.۲۰۰

تسالونیکی

€۱۹۲۷

€۱۴۴.۵۰۰

€۳۸۵.۴۰۰

تسالی

€۱۲۱۰

€۹۰.۸۰۰

€۲۴۲.۰۰

تراکیه

€۱۲۳۳

€۹۲.۵۰۰

€۲۴۶.۶۰۰

-قیمت ملک در یونان بر اساس منطقه (قیمت‌ها به یورو و مربوط به سال ۲۰۲۴ هستند.)

منبع: سایت Indomio

خرید ملک در یونان به پول ایران متوسط چقدر است؟

با توجه به جدول قیمت خانه در یونان، با مقایسۀ قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق یونان، می‌توان گفت قیمت خرید خانه در یونان به پول ایران در اسفند ماه ۱۴۰۲ برای هر متر مربع چیزی بین ۷۲ تا ۱۸۰ میلیون تومان است. البته نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که با توجه به تأثیر نرخ ارز بر خرید ملک، چنان‌چه بانک‌ها و مؤسساتی را انتخاب کنید که نرخ پایین‌تری را به شما پیشنهاد می‌دهند، قیمت تمام شده برای شما بسیار پایین‌تر خواهد بود. لازم به ذکر است در صورتی که بودجۀ شما برای خرید ملک کافی نیست، دریافت اقامت یونان با اجارۀ ملک نیز ممکن است.

بهترین مناطق برای زندگی در یونان

زندگی در نزدیکی دریا یا زندگی در میان یک شهر شلوغ؛ کدام یک برای شما جذاب‌تر است؟ با توجه به تنوع بالای اقلیمی یونان، با صدها جزیره و سرزمینی متشکل از دهکده‌های کوهستانی، شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. آتن، کورفو، کرت و تسالونیکی بیشترین محبوبیت را در بین خریداران خارجی دارند. لیست بهترین شهرهای یونان برای زندگی از این قرار است:

آتن

آتن با ساحل آبی و مناظر کوهستانی‌اش، محبوب‌ترین شهر در میان سرمایه‌گذاران خارجی است. قیمت پایین ملک به نسبت دیگر کلان‌شهرهای اروپا، در کنار اجارۀ کوتاه مدت پربازده از مهم‌ترین عوامل افزایش خریداران خارجی ملک در این شهر هستند. از محله‌های محبوب پایتخت یونان می‌توان به پلاکا، کولوناکی، سینتاگما، موناستیراکی و سیری اشاره کرد. میانگین قیمت هر متر مربع املاک در آتن چیزی میان ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو و میانگین قیمت خرید آپارتمان در آتن چیزی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار یورو است.

تسالونیکی

تسالونیکی، دومین شهر بزرگ یونان که پایتخت شمالی نیز نامیده می‌شود. میانگین قیمت خرید خانه در تسالونیکی برای هر متر مربع ‍۱۹۲۷ یورو و میانگین قیمت خرید یک آپارتمان متوسط بالای ۱۴۰ هزار یورو است.

جزایر محبوب

انتخاب کردن یونان برای خرید خانه یعنی شما با طبیعت بکر و سرسبز این کشور احاطه خواهید شد، مخصوصاً اگر جزایر این کشور را برای زندگی انتخاب کرده باشید. پس بیایید نگاهی بیندازیم به جزایری که مقاصد محبوبی برای خریداران ملک در یونان هستند:

  • میکونوس:

جزیرۀ میکونوس که یکی از زیباترین جزایر یونان است در میان جزایر تینوس، سیروس، پاروس و ناکسوس قرار دارد. شما می‌توانید از بین گزینه‌های متعدد املاک موجود در این جزیره، ملک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • یک ویلای سه خوابه در شمال این جزیره قیمتی حدود یک میلیون یورو دارد.
  • یک ویلای پنج خوابۀ استخردار با ویوی دریا، قیمتی حدود ۲.۵ میلیون یورو دارد.
  • یک ویلای شش خوابه با دسترسی به دریا قیمتی حدود ۵ میلیون یورو دارد.
  • سانتورینی:

جزیرۀ سانتورینی با مناظر آب‌های دریای اژه، بهشتی برای سرمایه‌گذاران املاک است؛ به‌ویژه آن‌هایی که قصد زندگی در یونان را دارند. هزینۀ زندگی و قیمت املاک در این جزیره معقول است. هزینۀ هر متر مربع در مرکز سانتورینی چیزی حدود ۴۰۰۰ یورو و قیمت هر متر مربع در مناطق دیگر جزیره چیزی حدود ۲۸۰۰ یورو است.

  • کورفو:

کورفو املاک زیادی برای خرید دارد. این جزیره که در دریای یونان واقع شده، یکی از زیباترین جزایر یونان است. قیمت هر متر مربع در مرکز این جزیره حدود ۲۰۰۰ یورو و قیمت هر متر مربع در مناطق دیگر جزیره چیزی حدود ۱۴۰۰ یورو است.

  • کرت:

کرت بزرگ‌ترین جزیرۀ یونان و مجموعه‌ای از سواحل اعجازانگیز است. قیمت خرید هر متر مربع ملک در این جزیره از ۱۱۵۰ یورو شروع می‌شود.

  • ناکسوس:

ناکسوس سرسبزترین و بزرگ‌ترین جزیره میان مجمع‌الجزایر کیکلادها در دریای اژه است. اگر شما به فکر خرید ملک در یونان هستید و قصد دارید خود را با مناظر فوق‌العادۀ دریای اژه احاطه کنید، این جزیره انتخاب مناسبی برای شماست.

  • پاروس:

پاروس که در غرب ناکسوس واقع شده، ویلاهای لوکس و خانه‌های مستقل زیادی برای خریداری دارد. قیمت خرید هر متر مربع در مرکز پاروس از ۲۰۰۰ یورو و در مناطق دیگر این جزیره از ۲۵۰۰ یورو آغاز می‌شود.

  • آنتی‌پاروس:

آنتی‌پاروس که در نزدیکی جزیرۀ پاروس قرار دارد، به شلوغی جزایر دیگر یونان نیست. اگر شما در جزایر یونان به دنبال آرامش می‌گردید، این جزیره می‌تواند گزینۀ مناسبی برای شما باشد.

  • زاکینتوس:

این جزیره که یکی از اقامت‌گاه‌های تابستانی یونان است، به سواحلی چون آگیوس نیکولائوس و آلیکاناس مشهور است.‎

  • میلوس:

این جزیره که به همبرگرها و سبک‌زندگی جالب مردمانش معروف است، می‌تواند چیزهای زیادی در مورد تاریخ کشور یونان به شما بیاموزد. قیمت هر متر مربع در مرکز این جزیره حدود ۱۵۰۰ یورو است و قیمت خرید خانه در مناطق دیگر از متری ۱۳۰۰ یورو شروع می‌شود.

  • ردس:

این جزیره ترکیبی از زندگی مدرن و سنتی را به شما ارائه می‌دهد و می‌تواند گزینۀ مناسبی برای هر سرمایه‌گذاری با هر سبک زندگی‌ای باشد. قیمت هر متر مربع در مرکز این جزیره از حدود ۳۰۰۰ یورو و قیمت مناطق دیگر از ۲۵۰۰ یورو آغاز می‌شود.

مراحل خرید ملک در یونان

چنان‌چه قصد خریداری ملک در یونان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر کاری، مراحل خرید ملک در یونان را که در زیر آمده مرور کنید. هم‌چنین، در صورتی که نیاز به مشاوره در مورد اقامت یونان با خرید ملک دارید، شرکت مشاوره مهاجرتی استارگیت در طول فرآیند انتخاب و خریداری ملک و اخذ ویزای طلایی در کنار شما خواهد بود تا تجربه‌ای به یاد ماندنی از سرمایه‌گذاری و اقامت در یونان برای شما رقم بخورد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره ما، می‌توانید از طریق تلفن رایگان ۰۲۱۷۲۲۶۵ با ما در ارتباط باشید.

انجام تحقیقات کافی

اولین کاری که باید انجام دهید، مشخص کردن نوع ملکی است که می‌خواهید بخرید. شما گزینه‌های زیادی از بین آپارتمان‌، ویلا و خانه‌ها برای انتخاب دارید. برای مثال در نگاه اول ممکن است تفاوت بزرگی بین ویلا و خانه به چشم نیاید، اما ویلا در اصل خانه‌ای بزرگ و مجلل است که ممکن است در شهر یا خارج از آن واقع شده باشد. ویلاها معمولاً فقط برای تعطیلات استفاده می‌شوند اما خانه‌ ساختمانی است که برای سکونت دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندازۀ ویلاها معمولاً به طور قابل توجه‌ای بزرگ‌تر از خانه‌های معمولی است و ویلاها دارای اتاق خواب و حمام‌های بیش‌تری هستند و اغلب در زمین‌های بزرگ‌تری ساخته می‌شوند. با بررسی قیمت ویلا در یونان، پی می‌بریم که ویلاهای یونان در مقایسه با خانه‌هایی با متراژ یکسان، معمولاً گران‌تر است. در انجام تحقیقات مربوط به خرید املاک، در ارتباط بودن با مشاورین املاک نیز می‌تواند کمک بزرگی باشد. در صورتی که در مورد دریافت اجازۀ اقامت از طریق خرید ملک نیاز به کمک دارید، می‌توانید با پر کردن فرم بررسی صلاحیت اخذ ویزای یونان در سایت استارگیت، فرآیند مهاجرت خود را تسریع کنید.

بازدید از ملک یا املاک انتخابی

پس از انتخاب ملک مورد نظرتان، در صورت امکان در اولین فرصت به یونان سفر کرده و محیط و امکانات ملک را از نزدیک و به دقت بررسی کنید. یک راهنمای محلی با راهنمایی شما در این مسیر، می‎‎‌تواند به شما کمک کند تا در زمان و هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید.

انتخاب ملک مورد نظر

پس از بازدید از تمام املاک موجود در لیست نهاییتان، زمان آن فرا رسیده که بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در صورتی که به مقدار کافی از تصمیم خود اطمینان ندارید، می‌توانید بار دیگر برای بازدید مراجعه کنید. جهت کسب اطمینان بیش‌تر می‌توانید یک وکیل برای رسیدگی به روند حقوقی خرید ملک استخدام کنید.

مذاکره در مورد قیمت

مراقب بودجۀ خود باشید و مبلغی را پیشنهاد دهید که با بودجه‌تان تناسب دارد و معقول است. مواردی چون نرخ ارز، امکان دریافت وام و از این قبیل را در نظر بگیرید. پس از مذاکره و تعیین قیمت نهایی، شما نصف راه برای خرید ملک در یونان را پیموده‌اید.

رزرو ملک

با پیش‌پرداخت مبلغ ناچیزی به فروشنده جهت تأیید خرید ملک، ملک را رزرو کنید. پس از واریز این مبلغ که معمولاً ده درصد کل قیمت است، شما قرارداد اولیۀ خود را دریافت خواهید کرد. بدون مشورت با وکیل خود هیچ مبلغی را پرداخت نکنید و هیچ سندی را امضاء نکنید.

پیش‎نویس سند نهایی

هنگامی که وکیل شما کلیۀ مقررات، مالیات‌ها و بدهی‌ها را بررسی کرد، یک نسخه از قرارداد را از فروشنده دریافت خواهید کرد. هم‌چنین برای پیش‌نویس نهایی باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید. پس از امضاء سند، سند در دفاتر اسناد رسمی ثبت خواهد شد.

دریافت شمارۀ مالیاتی

شمارۀ مالیات یونان AFM نامیده می‌شود و پس از دریافت اجازۀ اقامت یونان، آن را دریافت خواهید کرد. در نهایت پس از طی کردن مراحل فوق، اوراق قرارداد را به ادارۀ ثبت اسناد وام مسکن تحویل دهید.

سخن آخر

یونان، کشوری با آب و هوای دلپذیر، تبدیل به مقصدی برای سرمایه‌گذارانی که قصد دریافت ویزای طلایی از طریق خرید ملک دارند شده است. در نتیجۀ جلب توجه سرمایه‌گذاران در سال‌های اخیر، قیمت خانه در یونان پیوسته در حال افزایش بوده است. بانک ملی یونان پیش‌بینی می‌کند میانگین قیمت خانه در یونان در سال ۲۰۲۴ حدود ۷ درصد افزایش پیدا کند. هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود در بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰، هر ساله قیمت خانه در یونان حدود ۵ درصد افزایش پیدا کند. در حالی که قیمت‌ها در بعضی از شهرهای یونان و جزایر خاصی مثل سانتورینی به طور معمول بالا هستند اما هم‌چنان گزینه‌های مناسبی برای خرید خانه در یونان در دیگر جزایر و در حاشیۀ شهرها وجود دارد. آپارتمان‌های یک و دو خوابه، پرمتقاضی‌ترین املاک برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی هستند. در صورتی که در انتخاب و خرید ملک مورد نظر خود در یونان نیاز به کمک دارید و یا در مورد قیمت خانه در یونان سوالی دارید، شرکت مهاجرتی استارگیت با ۱۳ سال سابقه در کنار شماست تا سرمایه‌گذاری شما در یونان به فرآیندی آسوده و لذت‌بخش تبدیل گردد. برای تماس با ما می‌توانید فرم ارتباط با ما را پر کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره‌ رایگان تلفنی
مشاوره با دفتر آتن
مشاوره با دفتر تهران
مشاوره با دفتر آتن
مشاوره با دفتر تهران
مشاوره‌ رایگان تلفنی