برای مهاجرت به یونان استارگیت را دنبال کنید

جزئیات هزینه تحصیل در یونان + معرفی دانشگاه‌های برتر یونان

محتویات این نوشته:

یونان را به‌عنوان دروازه اروپا می‌شناسند! با این توصیف ظریف می‌توان این‌گونه آغاز کرد که علاقه‌مندان به تحصیل در کشور یونان با فرصت‌های تحصیلی و علمی متنوع، منحصربه‌فرد، به‌روز و انگیزه بخشی روبه‌رو خواهند شد. اگر شما هم مایل باشید در جمع علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور اروپایی قرار بگیرید، در قدم اول لازم است با جزئیات تحصیل ازجمله هزینه تحصیل در یونان بیشتر آشنا شوید. فراموش نکنید که تحصیل در این کشور تجربه‌ای متفاوت از ارتباط فرهنگی دو قاره خواهد بود. بنابراین آنچه نصیب شما خواهد شد، دستاوردی فراتر از تصورات جاری شماست. برای خواندن این مقاله به پنج دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

تحصیل در دانشگاه‌های یونان؛ پشتوانه‌ای آینده دار

هزینه تحصیل در یونان

آموزش دانشگاهی در یونان آخرین مرحله از سیستم آموزشی در این کشور است و تحت نظر مؤسسات آموزشی سطح بالا برگزار می‌شود. این مؤسسات شامل همه دانشگاه‌های یونان و دپارتمان‌های فعال در این کشور است.

مؤسسات سطح بالای آموزشی در یونان به‌صورت کاملاً خودگردان و با نظارت اشخاص حقوقی مدیریت می‌شود. هر موسسه زیر نظر انجمنی جمع‌گرا گردانده می‌شود که تحت لوای قوانین خاص قرار دارند. بنابراین دولت یونان مسئولیت تأمین هزینه و همچنین توزیع دانشجو در برنامه‌های تحصیلی متنوع را بر عهده دارد.

بخش بالاتر آموزش دانشگاهی با هدف ایجاد، تولید و توسعه علوم و فناوری راه‌اندازی شده است تا دستیابی به دانشمندان سطح بالای کشور در آینده و آموزش منسجم، نظری و کاربردی آن‌ها ضمن معرفی و توسعه پژوهش‌های علمی فراهم شود.

پیش از آگاهی از هزینه تحصیل در یونان بهتر است بدانید که بهترین دانشگاه های یونان با تأکید بر آموزش سطح بالا و سرمایه‌گذاری برای نوآوری اداره می‌شوند. هدف اصلی در این سیستم آموزشی، تأمین نیازهای علمی در حال رشد و چشم‌اندازهای فناورانه و نظری دانشگاهی است.

هزینه تحصیل و زندگی در یونان چقدر است؟

در یک نگاه مقایسه‌ای با سایر کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در کشور یونان کاملاً اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است. جالب است بدانید که وزارت آموزش‌وپرورش یونان با یک چشم‌انداز هدفمند و منسجم در تلاش است تا این کشور را به‌عنوان یکی از مقاصد دانشگاهی برجسته در سطح جهانی معرفی کند.

همکاری متقابل نهادهای خصوصی و دولتی این نتیجه را دربرداشته است که طی سال‌های گذشته، دولت یونان برنامه‌های قابل‌تأملی را در راستای جذب دانشجویان بین‌المللی در نظر بگیرد؛ برگزاری دوره‌های چندزبانه و همچنین کاهش سختگیری‌ها برای پذیرش دانشجو در مقایسه با سال‌های قبل ازجمله این اقدامات مثبت در کنار مدیریت هزینه تحصیل در یونان برای دانشجویان غیریونانی اعم از دانشجویان ایرانی بوده است.

هزینه تحصیل و زندگی در یونان

بنابراین آن دسته از متقاضیان ایرانی که قصد مهاجرت تحصیلی به یونان را داشته باشند، پس از شرکت در جلسات مشاوره با حضور وکلای مهاجرت، می‌توانند با انگیزه و اطمینان خاطر بیشتری در مسیر رسیدن به هدف خود گام بردارند.

ازجمله مواردی که در جلسات مشاوره مهاجرت تحصیلی هلدینگ استارگیت به آن پرداخته می‌شود، هزینه تحصیل در یونان است؛ باید اضافه کنیم که این هزینه تقریباً رایگان خواهد بود. همچنین، با توجه به زبان موردنیاز برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، زبان انتخابی با توجه به رشته انتخابی دانشجو، یکی از دو زبان یونانی یا انگلیسی خواهد بود.

در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل و زندگی در یونان به سبک زندگی شما در این کشور بستگی دارد؛ بنا بر تجربه، هزینه زندگی دانشجویی در یونان حدود 8 هزار یورو در سال برآورد شده است. همچنین هزینه‌ی تحصیل در یونان به‌تناسب نوع رشته دانشگاهی، متغیر است. به‌طورکلی برآورد هزینه حدود 6 هزار و 500 یورو در سال خواهد بود.

معرفی دانشگاه‌های معتبر یونان

در ادامه فهرستی از خوش‌نام‌ترین دانشگاه‌های یونان را در رشته‌های مختلف در اختیار شما قرار خواهیم داد:

  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی Aristotle university of Thessaloniki
  • دانشگاه ملی و کاپادیستریان آتن National and kapodistrian university of Athens
  • دانشگاه ملی فناوری آتن National technical university of Athens
  • دانشگاه پاتراس University of patras
  • دانشگاه ایوانینا University of ionnina
  • دانشگاه کرت University of crete
  • دانشگاه پیرئوس University of Piraeus
  • دانشگاه اژه University of Aegean
  • دانشگاه مرکزی یونان University of central Greece

هزینه تحصیل در یونان؛ هزینه تحصیل پزشکی در یونان چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در یونان

درصورتی‌که قصد مهاجرت تحصیلی به یونان برای رشته پزشکی را داشته باشید، این خبر خوب را به شما می‌دهیم که دانشگاه‌های پزشکی یونان در فهرست خوش‌نام‌ترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. بنابراین شما می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی در یکی از دانشگاه‌های پزشکی این کشور، در کلیه دانشگاه‌های جهان مشغول به کار شوید. همچنین امکان تکمیل دوره تخصصی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در یونان فراهم شده است.

برای موفقیت در تحصیل پزشکی در یونان، به بودجه 6-10 هزار یورو در سال نیاز خواهید داشت. بنابراین، توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی از جزئیات هزینه تحصیل در یونان، منحصراً برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، اطلاع حاصل کنید.

معرفی دانشگاه‌های معتبر پزشکی یونان

آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به یونان را دارند، لازم است در کنار آگاهی از هزینه تحصیل در یونان، با دانشگاه‌های برتر یونان در شاخه پزشکی آشنایی کاملی داشته باشند. در ادامه فهرستی از دانشگاه‌های پزشکی بالینی را معرفی می‌کنیم:

  • دانشگاه ملی و کاپادیستریان آتن National and kapodistrian university of Athens
  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی Aristotle university of Thessaloniki
  • دانشگاه کرت University of crete
  • دانشکده پزشکی آتن Athens Medical School
  • دانشگاه ایوانینا University of ionnina
  • دانشگاه پاتراس University of patras
  • دانشگاه هاروکوپیو آتن Harokopio University of Athens

شهریه دانشگاه‌ها در یونان چقدر است؟

شهریه دانشگاه‌ها در یونان

ناگفته نماند که کلیه دانشجویان یونانی و اروپایی از فرصت تحصیل رایگان در دانشگاه‌های این کشور بهره‌مند خواهند شد. اما این موضوع نباید اسباب نگرانی دانشجویان ایرانی مقیم یونان در مورد هزینه تحصیل در یونان باشد! در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای اروپایی، دانشجویان ایرانی هزینه‌های کمتری پرداخت می‌کنند. البته باید اضافه کنیم که این هزینه با توجه به رشته تحصیلی، دانشگاه و امکاناتی که برای دانشجو در نظر گرفته می‌شود، متغیر است.

چگونه ویزای تحصیلی یونان را دریافت کنم؟

چگونه ویزای تحصیلی یونان را دریافت کنم

اولین قدم برای اقدام به مهاجرت تحصیلی به یونان، دریافت ویزای تحصیلی است. دریافت نامه پذیرش دانشگاه اولین گام برای دریافت ویزای تحصیلی خواهد بود. کلیه متقاضیان لازم است مدارک زیر را آماده کنند و به وکیل مهاجرت تحویل بدهند:

  • دانلود فرم درخواست از وب‌سایت دانشگاه
  • ثبت‌نام در آزمون ورودی دانشگاه
  • ارسال فرم درخواست + مدارک موردنیاز به دانشگاه

◄ مهم: مدارک و نمره‌ قبولی متقاضی موردبررسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید، نامه‌ی پذیرش برای فرد ارسال می‌شود. برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است این نامه همراه با مدارک زیر به سفارت یونان در ایران ارائه شود:

  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه‌ی انگلیسی آن
  • گواهی سلامت
  • نامه تمکن و پرینت حساب ( با حداقل 10 تا 12 هزار یورو در حساب)
  • ارائه مدارک مربوط به محل سکونت یا نامه‌ی خوابگاه
  • انگیزه نامه‌ی تحصیلی
  • ارائه‌ی اصل و کپی شناسنامه

باتوجه به پیچیدگی های متعارف در مسیر اقدام به مهاجرت تحصیلی به یونان، بنابر توصیه اهالی فن، بهتر است کار به کاردان سپرده شود! برهمین اساس توصیه میکنیم تمامی فرایند اقدام برای مهاجرت را با راهنمایی از هلدینگ مهاجرتی استارگیت و زیر نظر و مشاوره وکلای متخصص امر مهاجرت این مجموعه انجام بدهید.

مزایای تحصیل در یونان کدام‌اند؟

مزایای تحصیل در یونان

پس از آگاهی از هزینه تحصیل در یونان، نوبت به آن می‌رسد که از مزایای قابل‌توجه تحصیل در این کشور اروپایی نیاز اطلاع حاصل کنید:

  • هزینه‌ تحصیل در یونان و زندگی در این کشور بسیار ارزان‌تر از سایر کشورهای اروپایی است
  • بسیاری از برنامه‌های آموزشی در این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند
  • بهره‌مندی از روش‌های منحصربه‌فرد آموزشی و یادگیری در سیستم آموزشی یونان
  • خدمات پزشکی و تخفیف پزشکی رایگان+ حمل‌ونقل عمومی برای دانشجویان خارجی

تحصیل به سبک یونانی با مشاوره در استارگیت

تجربه و سابقه تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی برای آن دسته از دانشجویانی که به دنبال یک رزومه تحصیلی و آموزشی پربار هستند، قطعاً یک پشتوانه ارزنده و ماندگار خواهد بود. طی چند سال اخیر، بر تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی به یونان افزوده شده؛ این در حالی است که آگاهی اندکی در مورد شرایط تحصیل در این کشور اروپایی ازجمله هزینه تحصیل در یونان وجود دارد.

هلدینگ استارگیت با آگاهی از این نیاز جامعه تحصیل‌کرده و متقاضیان مهاجرت برای تحصیل در یونان، بستر دریافت اقامت یونان را برای تحصیل با رعایت استانداردهای جهانی فراهم کرده است.

تیم وکلای مهاجرت مجموعه با تضمین پشتیبانی برای انجام تمامی امور اداری، حقوقی، بانکی و مالی، انجام امور مربوط به مشاوره جهت انتخاب بهترین مدارس و دانشگاه‌ها برای تحصیل و همچنین امور مربوط به خرید، اجاره و بازسازی ملک، مشاورۀ مدیریت و راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور یونان و انتخاب بهترین بیمه خدمات درمانی، نه‌تنها به رفع هرگونه دغدغه جدی در مسیر مهاجرت تحصیلی یا کاری اقدام خواهد کرد، بلکه در بازه زمانی منطقی با در نظر گرفتن کارمزد اندک، موفق شده است در طول بیش از یک دهه، گام‌های درستی برای مهاجرت بیش از هفت‌صد خانواده ایرانی بردارد. سفر امن و مطمئنی را در مسیر مهاجرت به دروازه اروپا برایتان آرزومندیم!

منبع: studyingreece

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاوره‌ رایگان تلفنی
مشاوره با دفتر آتن
مشاوره با دفتر تهران
مشاوره با دفتر آتن
مشاوره با دفتر تهران
مشاوره‌ رایگان تلفنی